Lite random med bilder bara för att jag har tid :-)

Hej hej!

Jag hade lite tid över här, internet är gratis och ja... Ja tyckte att det skulle va lite kul att slänga upp lite bilder på random folk och saker :-) - Enjoy!

Mr Noguchi
, en random japansk man som bor på ön

Mehmet, en av de lata huskatterna som hänger runt Rainbow Lodge

Jag, en random slapp kille som älskar Langkawi :-)

Doughnuts, ett gott tidsfördriv

Jess, en random fotoglad kille som bor på samma ställe som jag

Adam
, en random glad Engelsman som gillar att prata låssastyska och älskar fotboll och anime

Solnedgång och random trevligt folk, Malin, Frida och Ulrika

Random Jungle

Random spindel med dödsförakt

Langkawi 1.2

Hej hej!

Livet på ön lever vidare, det här är ett klart guldkorn.

Sen jag uppdaterade sist har tiden flytit förbi i sakta mak. Jag och de jag umgås med har badat, ätit god mat, lekt, åkt moppe och mycket annat.
Bland annat var vi och besökte Lankawi cable-car.. Det är alltså en skidlift som tar en upp på ett av de högsta bergen här på ön, det var inte superhögt men häftigt endå.

Först fick vi stå i ordnade rutor, så att ingen smiter före i kön ;-)

Sen klev vi på...

And away we go..

Det var en ganska häftig utsikt :-)

Vädret har varit lite tillofrån, så vi har inte besökt stranden dagtid på några dagar, men vi har bepolat oss med en av de som jobbar på vårt guesthouse. Hon heter Lio, är relativt aggressiv tillofrån men rolig stundvis endå. Henne hakade vi iallafall på till ett lite finare hostel som hade som hon sa, en pool... Det var inte så mycket pool som en betongklump full med vatten. Men vi hade såklart kul endå :-)

I förrigår spenderades dagen med att göra ingenting under dagen mer än att äta o spela kort, kvällstid beslöt vi dock att ngt måste vi hitta på, så vi åkte på en ö-fest som låg ca 10 min vinglig båtresa bort. Det var en öde ö vars enda bebyggelse var en strandbar. Där hängde vi och dansade loss i sanden tills tidigt på morgonen. Det var en bra kväll minus att en i gängen blev trampad på benet och fick ont. Jag hade inte med mig kameran till ön, men den kallades för "Monkey Island". Vi såg tyvärr inga apor, men eftersom ön bär samma namn som ett fantastiskt spel till dator så länkar jag här till theme-songen på youtube: *Monkey Island*

Igår så gjode vi ett besök till "staden" på ön, jag hade inte vart där förut och hon som blivit trampad på hade lite ont i benet så vi släppte av hemme vid det lokala sjukhuset och fortsatte färden in till stan, som heter Kuha. Det fanns inte så mycket att se egentligen, staden ser ut som att den är lite på skämt, i stort alla hus är målade i skrikiga pastellfärger och så finns det en uppsjö av "duty free shops".

Vi mötte sen upp med tjejen som besökt sjukhuset, de hade inte gjort så mycket mer än att kolla benet och gett henne en uppsjö av tabletter med etiketter som "Pain" och "Gastric"... Värktabletterna är alltså så starka att man måste ta tabletter för magen också... rock n roll.

Hur som, vi avslutade dagen/kvällen med att nattbada och sen spela kort. Nattbada här är ganska ballt för i vattnet finns det massa plankton som lyser i mörkret, man ser dem inte först men de kommer fram när man rör sig, ju mer du rör armar och ben under vattnet destå mer psykadeliskt och häftigt ser det ut :-D ...

Fenomenet kallas "Bioluminescent Plankton. Nej, jag har tyvärr inte tagit bilden själv, men visst ser det häftigt ut?!

Livet lever vidare och jag kommer att lämna ön på måndag, lite tråkigt för här har livet vart riktigt härligt. Men fear not Lankawi, jag komemr tillbaka :-)

Men jag ska ju åka tillbaka till Thailand och träffa Lina som jag inte sett på megalänge, det ska bli awesome :-D

Massa kärlek!

/JiMZ

Langkawi

Okok kära läsare... Dethär inlägget är förhoppningsvis lite positivare än det senaste ;-)

Resan hit började med att jag gick upp supertidigt, packade ihop det sista och hoppade in i en taxi som jag förbeställt kvällen innan. Väl i taxin svishade vi iväg till flygplatsen och jag hade inte kunnat vart gladare för att få lämna KL.

Flygplatsen var ganska ospännande, jag flög från LCC(Lo Cost Carrier) så den riktiga flygplatsen är lite mer fancy. Jag var i god tid som vanligt, checkade in och pillade och allt gick smärtfritt tro det eller ej. Jag flög med Air Asia, kanske det fattigaste flygbolaget någonsin. Men resan gick på en timma ca så vem bryr sig.

Väl framma hade jag ett hum om i vilket område jag ville bo så jag sa det till chuffören och away we go. När han släpte av mig så knallade jag runt lite och kollade på olika ställen, hade nästan bestämmt mig för ett ställe som heter "Gecko House", var ganska billigt men magen sa att "njaaee" och på vägen tillbaka mötte jag ett litet gäng som såg trevliga ut och frågade vart de bodde. De bodde och bor på världens mysigaste ställe som heter "Rainbow Lodge" och här bor även jag.

Stället är heeelt super-sweet! De som jobbar här är trevliga och roliga och ganska orginella. Vi har Addy som är ägare, han glider mest, men han har hockeyfrilla. Vi har Mhemet som är från turkiet och bossar över restaurangen, han spelar gärna schack om öl, lagar god mat och även han har hockeyfrilla, de har även döpt en av huskatterna efter honom.. orsak oklar. Sen har vi Leo, en superläspiskt liten malay som stöter på alla svenska tjejer so bor här, hon är iaf väldigt orginell och rolig och har med all säkerhet en släng av ADHD. Sen finns det nåra andra som kommer och går.  Folket som BOR här är ett skönt gäng, många svenskar och de flesta unga och lätta att va med.

Första dagen spenderade jag med att snacka med folk och hänga i vår restaurang/chillout. Här finns böcker, biljardbord, dryck&mat, musik mm.

Andra dagen Hängde jag med några tjejer som bor här på stranden hela dagen och på kvällen satt folk och snackade och umgicks.

Tredje dagen åkte vi några iväg på ngt som kallades för "Mangroove Tour". Det bestod i att åka lite minibuss, sen hoppa på en båt med guide som åkte runt och kollade på balla saker som

Grottor

Det är massa fladdermöss, vi var på ett ställe med flera tusen men där fick man inte fota med blixt

Stingrocka

Och massa mer som t.ex örnar som svepte över vattnet och fångade fisk, ar tyvärr ingen bra bild på det för ja... Jag har det inte bara ;-) . Sen såg vi ju sjlvklart massa Mangrove också, det hette ju trots allt "Mangroove Tour". Vi avslutade det hela med att käka mat på en flytande restaruang mitt ute i ingenstans och blev sen avsläppta på en strand, bra trip.
På kvällen gick vi ut och käkade ett gäng och bestämde att vi skulle köra iväg till ett vattenfall dagen efter.

Fjärde dagen, idag alltså, så åkte vi som sagt iväg några till ett vattenfall som kallas "Seven Wells", fråga inte varför, men det gör det. Jag sjutsade en av tjejerna jag umgås med på en såkallad motorbike, alltså en skoter som går fort. Vänstertrafik. Ballt. Hur som så kom vi efter en stunds körning fram och började knata uppåt. Det.var.många.trappor!

Meeeeen... När vi väl släpat oss upp för alla dessa trappor så var det såklart värt det, det var superfint!

Ok det ser kanske inte asballt ut men det var awesome!

*Här skulle det ligga fler balla bilder men det slutade fungera att lägga upp så, det kommer senare*

Vi passade självklart på att bada i det friska källvattnet också då det fanns en uppsjö av små gölar, det var lite svårt att komma upp bara för det var skithalt på kanterna ikring så det blev "smidiga som kylskåp" även kallad "Sälen" när man skulle komma upp!
Efter bad, häng, lätt djungelpromenad så begav vi oss hem till vårt ställe igen, glada, trötta och hungriga.
Efter det så har jag bara slappat, duschat och väntar nu på lite Spicy Fried rice, som jag nu har hunnit äta upp för att jag försökt lägga upp bilder. Nu ska jag istället packa ihop mig och dra ner till stranden o hänga med de andra som bor här.

Final words. Lankawi är grymt, åk hit om du får möjlighet!

The City Who Must Not Be Named

Kuala Lumpur, Hell on earth.

Hallå där ute, mina kära läsare. Jag vill hälsa er alla välkomna till det som antagligen kommer att uppfattas som det bittraste inlägget hittils.

Den 10 januari var det dags för vårt nobla resesällskap att splittras upp. Nisse och Mimmi åkte först, jag under dagen och Sussie och Johan åkte sist. Hur deras hemresor gick är oklart men jag vet att de är hemma safe and sound iaf.

Själv så har jag ju valt att inte åka tillbaka till snön och tryggheten utan att åka till lite södrare delar av asien, nämnligen - Malaysia.
Flyget hit var ett rent nöje, tog knappa 2 timmar och alla hade en liten tvskärm i stolen framför med diverse filmer och serier att fördriva tiden med, Air Jordanian får 4 Oljeshejkar av 5 möjliga.
Jag landar på Kuala lumpurs flygplats, lyckligt ovetande. Hoppar in i en "texi" och åker med rasande fart mot stadskärnan där jag har bokat ett rum på ett hotel som heter "Original Travellers Backpackers Inn"... han ni med?
För den som tror att trafiken i exempelvis thailand är ngt att komma med så kan jag säga att här är det värre... Ingen koll, gasen i botten. Hur som så vet inte texikille precis vart jag ska, vi vet bara båda två ett det ligger i "Chinatown" så han släpper av mig och jag med full packning börjar plöja mig igenom en svindlande marknad av kineser som säljer allt man kan tänka sig(förutom vatten) och jag har inte den blekaste om vart jag ska.

Det slutar med att jag suger tag i en kille i ett gäng som passerar som jag hör pratar svenska och säger ngt i stil med "Du jag vettefan vart jag är, vet du vart Jalan Sultan ligger?" Det vet den lite halvt shockade svenska killen och jag hittar till mitt hostel.
Det man kan säga om mitt rum är att... ja det är inte stort.. och det är inte speciellt mysigt... och, näe det är inte fint heller... Men det är billigt :-D ... Det är kanske 3x1,70 och har en våningssäng i sig, punkt.

Än så länge är det helt ok, jag går ner och köper lite vatten, käkar lite smaklös kinamat och somna i min cell.

Dagen efter är jag lite hängig och trött så jag äten lite, dricker vatten, läser och sover hela dagen.

Dagen efter det så bestämmer jag mig för att "göra stan" jag har ju trots allt en "Lonely planet" med fina kartor och beskrivningar över denna fina stad. sagt och gjort, jag tar fram boken, spanar lite karta och börjar knalla. Men jag går såklart åt fel håll, mitt beryktade lokalsinne har verkligen fått sig en törn i denhär staden kan jag säga.
Eftersom jag är lite snett ute så bestämmer jag mig för att fråga nån om vägen, lite motvilligt får jag en ganska detaljrik förklaring... jag börjar gå och det går upp för mig att... Ja.. denhär människan har ju gett mig FEL anvisning... om än detaljrikt. Skit samma, jag hittar en Platskarta med en punkt där det står "You are here", jag kollar mig runt och det finns massa stora hus här som landmärken så jag ser att detta är rätt, börjar gå vidare uppför samma gata och kanske 200 m upp hittar jag en karta till, lika dan... Men den påstår att jag är på heeeelt andra sidan stan.. det är alltså inte bara lokalbefolkningen som ljuger utan de har även satt upp missvisande kartor för att lura turister.. tack, verkligen!

Jag vet inte om det går att läsa men det står "Nej jag är här ditt fanskap!"

Anyways, jag hittar tillslut in till citykärnan.. Det är lite halvballt med massa höga byggnader och sånt... Jag vet att jag sagt att jag inte gillar Bangkok, men den staden har iaf lite hjärta och glöd.. Människor här är endera falskt trevliga.. "Heeellooo sir, yes sir ofcoooourse sir"... eller så hälsar de inte alls, eller så glor de bara.
Till storyn hör också att detta är ett muslimsk land och jag har fått förklarat för mig att de kan vara väldigt konservativa, jag passa antagligen inte in i mallen av någon som man ska va trevlig mot. Jag menar varför ska man vara trevligt mot någon som är trevlig... eller?

Nu känner jag att jag neggat lite för mycket, det finns ljusglimtar även i denna stad. Jag träffade en kille i Bangkok som heter Jac. Jacs föräldrar är kineser men de bor i Malaysia, det finns mycket kineser här, och indier, men jag är Malaysisk Kines. Honom hängde jag med igår, det var askul. Han hade en väl planerad underhållningsrutt åt oss!

Jag och Jac möttes upp en bit ut på tunnelbanelinjen, han kör bil här. Vi drog och käkade lite Vegomat på ett kinaställe, det var ganska gott faktiskt. Jac tycker jag är lite konstig som inet äter kött, iaf kyckling som tydligen är det bästa han vet. Efter maten så  drog vi iväg till ett djungelområde i utkanten av stan. Jag hade glömt mina badkläder och handduk, men Jac hade extra eftersom han sa att "I think you might forget"... Jac - JiMZ 1-0.

Det regnade loss när vi var på väg till djungelstället så det var ganska kallt i vattnet, men vi badade iaf i djungelforden och Jac var helt tagen av att jag kunde kasta macka som studsade fler än 2 ggr... det hade han aldrig sett.. Jac - JiMZ 1-1
Han berättade att skolklasser campade här ibland och han och hans vänner ibaland de med. Stället var uppdelat i Zoner och där vi var var Zon 8. Det finns även en Zon 9 som inte är officell, där händer det mystiska saker på natten om man sover där och ingen som sover en natt där är den samma, Jac har aldrig sovit där berättar han.

Hur som. Efter vi badat promenerade vi i badkläder i regnet genom djungeln tillbaka till bilen och körde vidare, Jac stannade till och köpte lite roadsnacks som bestod av friterad banan och sötpotatis, awesome gott.

Efter det så körde vi till en naturligt varm källa. Det var som en stor halvdjup minisjö som bubblade. I den satt massa män i olika åldrar, de flesta med kläder på, de är som sagt liiite konservativa här vissa. Det var varmt som satan i vattnet och skönt som få för stela muskler. Det fanns även ett litet badställe med en brunn o mitten där man kunde fylla små kärl och typ tvaga sig. Jag har tyvärr inga bilder på detta för då hade jag väl blitt lynchad om jag tagit fram kameran. Jag glömde mig nämnligen när vi skulle gå och sa att jag kan byta om här vid bilen men då sa Jac att "för kineser ok... annars inte ok, bättre om byta om i lilla rummet" Jac - JiMZ 2-1... det fanns alltså enmansombytesställen som var 4 plastväggar ihopfogade. Ve och fasa för nakenhet!
Men men, ta seden dit man kommer va. Just, glömde att säga att vi fick lyssna på böneutrop från mosken bredvid när vi badade, var faktiskt ganska stämmningsfullt!

Efter detta så åkte vi till ett ställe där Jac sa att det hade tagit honom med storm första gången, det var en restaurang som hette Viewpoint och de första trappstegen började med denna skyllt

Och synen jag möttes av var faktiskt ganska ball! Säga vad man vill om denna hämska stad men skumt folk och bad vibes, den är fin kvällstid på håll iaf!

Ok bilden gör den inte rättvisa, skulle ha haft med storkameran.

Efter vi käkat och så så var klockan ganska mycket. Jac skulle upp kl 04.30 dagen efter för att plugga en timme, köra sin syster till skolan och sen åka till jobbet. Jac är diciplinerad ut i fingerspetsarna.
Han släpper av mig vid tunnelbanan och vi säger våra ajös. Det var fan en bra dag i Kuala lumpur. Så allt är inte neggigt.
Glömde jag att berätta att Jac incisterade på att betala för allt? Tillochmed min tunnelbaneresa hem. Jac - JiMZ 3-1.

Idag har jag vart och hämtat ut mitt Thaivisum som jag ansökt om här på Thaiambasaden. De är minst sagt lite mer layed back här än i Sverige, 2 månader bara sådär. Sen kan jag söka 30 dagar till på flygplatsen sa dem. Hoppas på det.

Efter det har jag snyltat intenet på Starbucks, tack högre makter för Starbucks som har kaffe som går att dricka.

Och så har jag faktiskt köpt mig en resa till en liten Ö som heter Langkawi. Ska tydlien va ganska nice och så slipper jag storstan, drar den 16.e och kommer åter den 31.

Just det, ett annat plus för staden som inte bör nämnas vid namn, det finns ganska mycket cool grafitti och street-art vid äckelfloden som flyter genom stan.

Puss och kram alla fina där ute./

JiMZ

Long time no see

Sawadee Krap!

Jag lovade visst en bild pa min fot med igel pa - enjoy!

Vi avslutade iaf djungeläventyret med lite "tubing"... Dvs att man får varsin uppblåst bilring och beger sig ut i djungefloden med en guide (en 12-13åring i vårt fall) och så gör man sitt bästa för att se omgivningen samtidigt som man försöker undvika att slå i röven och magen i stenarna som osynligt ninjade under ytan :-) . Det var sjukt kul, och kanske 10 min ut så såg vi en hel bergsslänt full med apor!
Efter sista natten så käkade vi frukost och begav oss av i en minibuss som tog oss till en anslutande turistpunkt där vi hoppade på bak på en pick-up och rullade till vårt övernattningsställe, som sög lite halvt, men det det gick att sova iaf. Vi gjorde Krabi-town och jag lyckade äntligen hitta en sax att ansa mitt djungelskägg med, så jag ser lite mer stilad ut nu, men bara lite ;-) . Sen åt vi massa god mat på ett night market vid vattnet, käkade bästa Phad thai.en hittills och när vi skulle tillbaka så fick jag med mig ett Tofu-spett från ett matstånd med en sur thai-tant som klagade på vädret (det regnade hela tiden enligt henne). Sen spelade vi kort och somnade.
Vi vaknar, blir upplockade när båten ska åka men det är ju klart lugnt för inget här är i tid endå... kan lätt vara en timme senare än utsatt tid och det är inget konstigt alls.

Båten vi kliver på tar oss till "Phi Phi", en ganska turistig ö, men det är varmt, det finns stränder och det är ganska roligt stämning inför det stundande nya året.
Vi får lite strul med en felbokning från hotellets sida där vårt rum för 3 endast är för 2, vi springer runt med bagage och svättas för att mötas av fulla hostels överallt, finns inget. Sen kommer vi på att en annan kompis har bokat ett dubbelrum där på samma ställe som vi och jag kan dela rum med henne, problem solved!
Vi bor in oss, käkar och knallar runt lite och sen drar vi till stranden.

Phi Phi infor nyar var ganska smockat med folk och de olika bar och matstallena gor allt for att fa dig som gast, allt fran gratis mat till billiga drinkar. Men det som jag foll for mest var ngt som kallades for "Fish spa"... och sa later jag bilden tala for sig sjalvt

De sma rackarna var ganska hungriga pa halvslitna backpackerfotter... Det kanndes lite som man skulle kunna tanka sig att det kanns att ha fotterna i ett bad med superkolsyrad lask :-)

Vi gjorde Phi phi iaf, nyar var en javla small, fest overallt och vi dansade pa stranden tillsammans med alla andra till massa dunkande musik och fyvarkerier till runt 5 pa morgonen.

Efter allt detta partande sa tar vi och hoppar pa en bat som tar oss till en o som heter Kho Lanta, Ganska avslappnat stalle skulle jag saga, Nissemimmisussiejohancarrovanda bodde pa ett stalle som heter "Where else", Ganska gulligt med sma hyddor o halvutomhusdusch och toalett. Det som dock inte var gulligt var den nattliga, och dagliga ibland, aktiviteten av rattor i deras hus. Jag o andra sidan som bodde pa ett stalle brevid hade det helt djurfritt och bodde dessutom for 100 baht billigare ;-) . det gick sa langt att Nisse och Mimmi delade sang med mig en kvall nar det blev for mycket och dagen efter bytte stalle att bo pa. Sa vad det galler boende - Where else? anywhere else! . Men baren var heeelt klart awesome... Den hette "Feeling bar" och lag precis vid stranden... blev manga banana-shakes dar..

Spannande med Kho lanta, enligt mig, ar att on aven har en massa djungel man kan klanga i. Sa vi beslutade oss jag Johan Och Sussie att vi ska ut o Djungla lite, igen... denna gangen styrde vi upp att fa kolla med en guide iaf. Det var ju lite battre an att ga sjalva, var guide var duktig pa engelska och kunde i stort sett allt om allt i skogen... Vi kollade pa massa balla trad och han visade skumma myrstackar och aven ett Tarantellabo... Thailands storstaste spindel... men han stillade aven min radsla lite med att inga spindlar har ar direkt giftiga, det kan bara gora lite ont ;-) ... Men tydligen fanns det "King Cobras" i omradet, och for ovrigt i hela Thailand.. men vi sag ingen.. skont.
Vi kollade iaf in en grotta med var guide och sen skulle vi knata vidare till ett litet vattenfall sa fick vi byta guide, han kan ha vart runt 13 och bar en krokodilhatt och hade fangat en liten odla som han hade i handen nar vi mottes upp... vi snackar en young coc dundee.. stentuff :-) . Vi knallade och badade i vattenfallt som var ganska litet, men mysigt, och sen vandrade vi ut. - Bilder fran vattenfallet kommer senare for sussie har dem.

Vi Myser nagra skona dagar pa kho lanta, aker lite moppe, jag kor inte ngt sjalv men jag blir sjutsad av Johan (nara doden) det var lite laskigt for varken vagar eller trafik har ar som hemma... Vi aker iaf runt halva on och hittar en ganska mysig strand. Men val dar sa hittar jag tva killar som kor pickup och ar pa vag at vart hall, sa jag fragar om jag kan lifta med och visst far jag de, hoppar pa flaket och far sjuts tillbaka till dar vi bor, free of charge.. tur att man ar en trevlig en ibland :-) ...
dagen efter det sa aker jag med Nisse till stan, det ar inte lika laskigt, nisse har lite battre koll pa trafiken (No offence Johan!) ... Och tro det eller ej, men jag joinar Nisse till en frisor och klipper mig lite, forsta frisorbesoket pa latt 10 ar!

For att forklara sa ar det nan form av undercutt... galet skont men jag har ju en javla massa har sa det ar mycket kvar :-) ... Tillochmed frisoren garvade nar han va klar och tittade pa haret pa golvet och sa "one kilo, but everything left"...

Hursom, vi blev tvungna att lamna denna fina lilla o tillslut, vissa ska ju hem till Svedala och jag ska bege mig till Malaysia innom kort. Vi fixar med bussbiljetter pa nan form av V.I.P-buss till Bangkok. det ar ju sjalvklart inte sa haftigt som vi hoppas utan man far en vatten och nan halvskabbig bulle, tranga saten och sa far vi iofs gratis kak mitt i natten pa natt stalle pa vagen. Skitsamma egentligen, vi kommer till Bangkok och har faktiskt bokat en natt pa varsta glassiga Hotellet(jag en natt, Nisse o Mimmi 2). Vi har inte sovit sa mycket pa bussen men far som tur ar checka in kl 6 pa morgonen och jag somnar som en stock i en superskon hotellsang. Senare pa dagen spenderas runt pa Gator och kopcentrum i ett stressigt Bkk. Jag har for ovrigt kommit underfund med att jag inte riktigt diggar denna stad, for mycket av allt. Jag har kommit till freds med att jag nog ar en Island-boy.

Det har shoppats lite t-shirts och billiga skor och aven badats i hotellets "Sky pool" pa 19 vaningen... det ar ganska bra utsikt darifran kan jag saga!

Efter Frukost pa finhotellet checkades det ut och jag sprang ivag for att fixa billigare boende(sjalvklart med vaskan full av gratistval och annat spannande fran hotellet ;-p ) .  Jag bor nu pa samma stalle som sista, Suk11. det ar aven har jag sitter i skrivande stund och nu kommer nog nasta uppdatering fran malaysia som jag aker till den 10.e. har snackat lite med Malaysiern Jac som jag traffade har sist, vi ska motas upp och hanga lite i Kuala Lumpur. Jag kommer aven att fira Kinesiskt Nyar i malaysia, det blir spannande!

Pussar och kramar alla som laser - Vi hors!

Uppdatering om resan kommer snart!

Internet här suger ganska kraftigt, jag har försökt fixa i en timme och det går inte att ladda upp en endaste bild.
Så när jag hittar ett internetcafé med ordentlig uppkoppling så får ni se bilder från nyår och annat skojs!
Ni som efterfrågar bilder på mig får hålla er lite, jag tar inte bilder på mig själv så ofta utan det gör andra vilket betyder att jag måste trixa för att få dem och sen så lägger jag ju upp bilder jag tycker passar till storyn. Sen är det så segt att ladda upp foton, kanske 4 min/bild. . Men rest assured - bilder kommer.