Langkawi 1.2

Hej hej!

Livet på ön lever vidare, det här är ett klart guldkorn.

Sen jag uppdaterade sist har tiden flytit förbi i sakta mak. Jag och de jag umgås med har badat, ätit god mat, lekt, åkt moppe och mycket annat.
Bland annat var vi och besökte Lankawi cable-car.. Det är alltså en skidlift som tar en upp på ett av de högsta bergen här på ön, det var inte superhögt men häftigt endå.


Först fick vi stå i ordnade rutor, så att ingen smiter före i kön ;-)




Sen klev vi på...




And away we go..


Det var en ganska häftig utsikt :-)



Vädret har varit lite tillofrån, så vi har inte besökt stranden dagtid på några dagar, men vi har bepolat oss med en av de som jobbar på vårt guesthouse. Hon heter Lio, är relativt aggressiv tillofrån men rolig stundvis endå. Henne hakade vi iallafall på till ett lite finare hostel som hade som hon sa, en pool... Det var inte så mycket pool som en betongklump full med vatten. Men vi hade såklart kul endå :-)




I förrigår spenderades dagen med att göra ingenting under dagen mer än att äta o spela kort, kvällstid beslöt vi dock att ngt måste vi hitta på, så vi åkte på en ö-fest som låg ca 10 min vinglig båtresa bort. Det var en öde ö vars enda bebyggelse var en strandbar. Där hängde vi och dansade loss i sanden tills tidigt på morgonen. Det var en bra kväll minus att en i gängen blev trampad på benet och fick ont. Jag hade inte med mig kameran till ön, men den kallades för "Monkey Island". Vi såg tyvärr inga apor, men eftersom ön bär samma namn som ett fantastiskt spel till dator så länkar jag här till theme-songen på youtube: *Monkey Island*

Igår så gjode vi ett besök till "staden" på ön, jag hade inte vart där förut och hon som blivit trampad på hade lite ont i benet så vi släppte av hemme vid det lokala sjukhuset och fortsatte färden in till stan, som heter Kuha. Det fanns inte så mycket att se egentligen, staden ser ut som att den är lite på skämt, i stort alla hus är målade i skrikiga pastellfärger och så finns det en uppsjö av "duty free shops".



Vi mötte sen upp med tjejen som besökt sjukhuset, de hade inte gjort så mycket mer än att kolla benet och gett henne en uppsjö av tabletter med etiketter som "Pain" och "Gastric"... Värktabletterna är alltså så starka att man måste ta tabletter för magen också... rock n roll.

Hur som, vi avslutade dagen/kvällen med att nattbada och sen spela kort. Nattbada här är ganska ballt för i vattnet finns det massa plankton som lyser i mörkret, man ser dem inte först men de kommer fram när man rör sig, ju mer du rör armar och ben under vattnet destå mer psykadeliskt och häftigt ser det ut :-D ...


Fenomenet kallas "Bioluminescent Plankton. Nej, jag har tyvärr inte tagit bilden själv, men visst ser det häftigt ut?!


Livet lever vidare och jag kommer att lämna ön på måndag, lite tråkigt för här har livet vart riktigt härligt. Men fear not Lankawi, jag komemr tillbaka :-)

Men jag ska ju åka tillbaka till Thailand och träffa Lina som jag inte sett på megalänge, det ska bli awesome :-D








Massa kärlek!

/JiMZ

Kommentarer
Postat av: mamma

Underbart höra att du trivs, leker o har det bra.Jimz, det känns både härligt o saknadsfullt på en o samma gång.Massa kramar o tankar Mam.

2011-01-28 @ 09:23:09
Postat av: Cathy

Lite avis, men bara liiite!

Snart åker vi med och är på awesome ställen i Asien :)



Planktonen var ju huuuuur coola som helst, jag skulle röra mig runt som en galning bara för att få det att lysa :)

Ha det bra JimZ, vi kanske ses :D

2011-01-28 @ 15:21:16
Postat av: caroline

ooh mys! hoppas thailand blir lika awesome! ser lite varmare o skönareo slappare ut än gatorna i paris, som mest verkar svischa förbi :) brun o fin du är. kram kram

2011-02-07 @ 22:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0