Langkawi

Okok kära läsare... Dethär inlägget är förhoppningsvis lite positivare än det senaste ;-)



Resan hit började med att jag gick upp supertidigt, packade ihop det sista och hoppade in i en taxi som jag förbeställt kvällen innan. Väl i taxin svishade vi iväg till flygplatsen och jag hade inte kunnat vart gladare för att få lämna KL.

Flygplatsen var ganska ospännande, jag flög från LCC(Lo Cost Carrier) så den riktiga flygplatsen är lite mer fancy. Jag var i god tid som vanligt, checkade in och pillade och allt gick smärtfritt tro det eller ej. Jag flög med Air Asia, kanske det fattigaste flygbolaget någonsin. Men resan gick på en timma ca så vem bryr sig.

Väl framma hade jag ett hum om i vilket område jag ville bo så jag sa det till chuffören och away we go. När han släpte av mig så knallade jag runt lite och kollade på olika ställen, hade nästan bestämmt mig för ett ställe som heter "Gecko House", var ganska billigt men magen sa att "njaaee" och på vägen tillbaka mötte jag ett litet gäng som såg trevliga ut och frågade vart de bodde. De bodde och bor på världens mysigaste ställe som heter "Rainbow Lodge" och här bor även jag.


Stället är heeelt super-sweet! De som jobbar här är trevliga och roliga och ganska orginella. Vi har Addy som är ägare, han glider mest, men han har hockeyfrilla. Vi har Mhemet som är från turkiet och bossar över restaurangen, han spelar gärna schack om öl, lagar god mat och även han har hockeyfrilla, de har även döpt en av huskatterna efter honom.. orsak oklar. Sen har vi Leo, en superläspiskt liten malay som stöter på alla svenska tjejer so bor här, hon är iaf väldigt orginell och rolig och har med all säkerhet en släng av ADHD. Sen finns det nåra andra som kommer och går.  Folket som BOR här är ett skönt gäng, många svenskar och de flesta unga och lätta att va med.

Första dagen spenderade jag med att snacka med folk och hänga i vår restaurang/chillout. Här finns böcker, biljardbord, dryck&mat, musik mm.

Andra dagen Hängde jag med några tjejer som bor här på stranden hela dagen och på kvällen satt folk och snackade och umgicks.

Tredje dagen åkte vi några iväg på ngt som kallades för "Mangroove Tour". Det bestod i att åka lite minibuss, sen hoppa på en båt med guide som åkte runt och kollade på balla saker som


Grottor


Det är massa fladdermöss, vi var på ett ställe med flera tusen men där fick man inte fota med blixt


Stingrocka

Och massa mer som t.ex örnar som svepte över vattnet och fångade fisk, ar tyvärr ingen bra bild på det för ja... Jag har det inte bara ;-) . Sen såg vi ju sjlvklart massa Mangrove också, det hette ju trots allt "Mangroove Tour". Vi avslutade det hela med att käka mat på en flytande restaruang mitt ute i ingenstans och blev sen avsläppta på en strand, bra trip.
På kvällen gick vi ut och käkade ett gäng och bestämde att vi skulle köra iväg till ett vattenfall dagen efter.

Fjärde dagen, idag alltså, så åkte vi som sagt iväg några till ett vattenfall som kallas "Seven Wells", fråga inte varför, men det gör det. Jag sjutsade en av tjejerna jag umgås med på en såkallad motorbike, alltså en skoter som går fort. Vänstertrafik. Ballt. Hur som så kom vi efter en stunds körning fram och började knata uppåt. Det.var.många.trappor!



Meeeeen... När vi väl släpat oss upp för alla dessa trappor så var det såklart värt det, det var superfint!




Ok det ser kanske inte asballt ut men det var awesome!

*Här skulle det ligga fler balla bilder men det slutade fungera att lägga upp så, det kommer senare*


Vi passade självklart på att bada i det friska källvattnet också då det fanns en uppsjö av små gölar, det var lite svårt att komma upp bara för det var skithalt på kanterna ikring så det blev "smidiga som kylskåp" även kallad "Sälen" när man skulle komma upp!
Efter bad, häng, lätt djungelpromenad så begav vi oss hem till vårt ställe igen, glada, trötta och hungriga.
Efter det så har jag bara slappat, duschat och väntar nu på lite Spicy Fried rice, som jag nu har hunnit äta upp för att jag försökt lägga upp bilder. Nu ska jag istället packa ihop mig och dra ner till stranden o hänga med de andra som bor här.

Final words. Lankawi är grymt, åk hit om du får möjlighet!


Kommentarer
Postat av: mamma

Härligt Jimz.

Fina bilder på omgivningarna du befinner dig i.

Skönt att höra att du "hittat hem" igen.

Men vännen, var är bilderna på dig???

Vill, skulle vara så mysigt att få se dig, ungen min.

Allt gott kram mam.

2011-01-20 @ 06:36:11
Postat av: Ioánna

Hej gubben!!!

Skönt att du hittat ett mysigt ställe med folk att hänga med. Så fiiin den där regnbågstexten!!! Härliga ställen du verkar har varit på. Många pussar & kramar från mej till dej :-)

2011-01-20 @ 06:56:43
Postat av: Natt

Wow! Vilka härliga bilder!



Res lungt! KRAM

2011-01-22 @ 11:51:05
Postat av: Ximena o Alle

Nice ställe! Roligt att du har massa hang ocksa med skont folk! Hur varmt blir det dar du ar? Hur ar maten dar nere? Svart att fa tag pa vegetariskt? Varma halsningar fran Santiago de Chile!

2011-01-22 @ 20:06:00
URL: http://aox.blogg.se/
Postat av: Lilla katten

Hej kompis!

Det ser helt fett ut!

Nu ses vi snart, da far du beratta om allt i verkliga livet. Det kommer bli helt toppen!

Puss och kram

2011-01-23 @ 04:12:06
Postat av: Grohan

Fan va skönt att allt är "bra" igen! Livet är en fest! Uppdatera snart igen! Puss o kram!

2011-01-23 @ 18:56:19
Postat av: Simon Steinmo

Hallå! Det ser ju helt grymt ut det där! Kos deg nå skikkelig! Hils fra Norge =)

2011-01-23 @ 22:47:26
Postat av: emilia

tja! kul att läsa dig. Det ser underbart ut!

Hade min första dansk lektion i veckan (igen), tänkte mycket på dig, speciellt när lärare skickade mig att öva framför spegel därför kan inte säga gæ.....(man måste ju ta tugen ut)

vi saknar dig!

abrazos.....

/yo

2011-01-27 @ 13:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0