Mars -vs- Mars

Hej hej alla läsare!

Ja, jag är INTE den effektivaste bloggaren. Ni får ha överseende, jag har ju blivit professionell slacker numera - mer än vanligtvis dvs :-)

Hur som, jag tänkte att jag i detta inlägget skulle väga Mars förra året mot Mars iår - Enjoy!

Mars 2010

Jag...

...Trotsade kylan och satte på mig solglasögon

...Frös i snön

...Gick på Lamb of God-konsert, förkyld o trött men medverkade dock i "wall off death"!

...Målade

...Hittade Trocadero-godis på Ica Globen

...Fikade en hel del med fina vänner

...Såg "Alice in wonderland" på bio

...Hade soppkväll

...Jobbade

...Spelade Talisman

...Hittade vårtecken - Tussilago vid Blåsuts tunnelbanestation

Mars 2011


Jag...

...Trotsar solen och solar utan solkräm

...Går i flip-flopps

...Tappar bort flip-flops :-(

...Klär mig inte varmare än shorts

...Dricker Banana-Shakes

...Dricker Ice Tea

...Träffar roliga, speciella och underhållande människor

...Åker på Pick-up.flak

...Badar - mycket

...Ligger och lyssnar på musik i hängmatta

...Äter smaskig Thailand-mat

...Tittar på soluppgången

...Tittar på solnedgången

...Tittar på stjärnklar himmel

...Dansar bort natten

...Åker longtail boat

...Saknar mina vänner



Ja... Det är ju svårt att säga om det finns en vinnare här, båda månaderna har ju faktiskt vart riktigt fina på sina sätt när man ser på det såhär. Den ena var full av vänner och hoppet om stundande varmare tider. Den andra full av nya bekantskaper, sol-bad och upplevelser.

Jag tror jag bestämmer mig för att det inte finns någon vinnare här utan att livet är ganska bra hur jag än vänder och vrider.

I skrivande stund sitter jag och försöker lisa ut hur jag ska ta mig till Thailands norrare delar på bästa sätt. Chiang Mai heter staden jag ska ta mig till för att träffa upp med Frida och Malin, vi träffades på Langkawi(Malaysia) och tänkte det skulle va kul att ses igen!

Hur som, jag har inte fotat så mycket här, men trots det - Lite bilder:






Hängmattekatt



Hängmattehäng



Strandhäng



Jag...



Centipede-fest i Jimmys badrum


Hej-jag-bor-också-i-Jimmys-badrum!



Åker pick-up



Marknadsstånd



Till er

Kommentarer
Postat av: caroline

<3 till dig :)

men du, bilden på dig där! mkt fin såklart men ja ser inte så mkt hår...e det mina ögon som misslett mig lr vad händer där??? puss

2011-03-16 @ 07:52:28
Postat av: Sussie & Johan

Jag säger som det är; jag är helt enkelt sjukt avis och jag längtar tillbaka mest hela tiden.

Men tack och lov börjar det ljusna här och vårkänslorna spritter i kroppen! Så lite härligt är det här hemma också...

stora pussar på dig

2011-03-16 @ 09:20:40
Postat av: Emelie

Mysigaste katten och finaste killen:) Puss!

2011-03-16 @ 13:37:30
Postat av: Em

Mysigaste katten och finaste killen:) Puss!

2011-03-16 @ 16:05:24
Postat av: JiMZ

Carro - Det är bara rakat på sidorna och i nacken, men när man har keps o pillar upp håret ser det nog ut som jag inte har ngt framifrån ;-). Men, rest assured, jag har massor kvar! Pöss



Grohan - Skönt med vårkänslor! Var inte avundsjuka, mins hur kul vi hade ist! Ses om några månader. Puss



Em - :-*

2011-03-16 @ 16:35:06
Postat av: mamma

Låter härligt detdär Jimz.

Underbara husdjur du har!!!

Än än gång, är så glad för din skull,

för att inte säga stolt.

Du är fin min unge.

Kram mamma.

2011-03-16 @ 16:54:18
Postat av: Vickan

Men äntligen ett inlägg! :) skönt att du har det bra fining!

Mitt mars förra året bestod i att bära runt på en hungrig nyfödd och nu bär jag omkring på en hungrig 1 åring istället?! 9 kilo istället för 3, det är väl den största skillnaden! ;)

puss! <3

2011-03-16 @ 21:33:12
URL: http://wiffi.blogg.se/
Postat av: Syrran

Hej gubben!!!

Är så glad att du kan njuta av att bara vara :-) Tur att du fått så fina husdjur så du inte känner dej ensam, ödlan é ascool. Massa puss & kram ska du ha /mej.

2011-03-17 @ 12:56:30
Postat av: Lina

Alltså mjao, jag gillar katten! De andra djuren kan du få behålla för dig själv. Ödlan ser ifs ball ut, men de borde hålla sig utomhus.

Igår firade vi St Patricks Day och det blev lite väl skoj för min del för idag har jag ingen kamera längre. Nåväl.

Ha det fint!

Massa kram

2011-03-18 @ 17:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0