Resan och Lite Bangkok

Hej hej dar hemma!

Jag insag precis att det inte finns a a och o pa tangentbordet har.. haha!

Hursom..

Resan borjade men att jag, Nisse och Mimmi blev sjutsade till arlanda av min mams och syster. Vi var dar ganska tidigt pa min begaran, detta var ngt som var lite halvjobbigt for Nisses rsatloshet men jag ar san...
Vi flog ivag mot Peking i tid och det var ganska luftigt och helt ok bekvamlighet i planet..tills maten skulle serveras och de absolut inte hade fatt min pre-order av vegomat... "so saawi sir" .. tack.for.ingenting. Men Nisse och Mimmi var snalla och gav mig sina brod sa det blev tre sma bullar m smor, salt och peppar. Det gjorde inte helmycket for jag dosade mest hela resan, nar jag inte sov sa laste jag eller kollade in den superlanga Hong Kong-rullen som gick pa tv.n. Det roligaste var nar killen bredvid mig (fran Kina) fragade om vattnet pa arlanda var drickbart, javisst svarade jag, allt kranvatten i Sverige ar drickbart..typ, varpa han sager ''Because stomach been upset ever since I drink", till saken hor aven att Nisse mobbat mig under resan och undrat om jag har druckit massa mjolk for det luktar prutt helatiden ;-).  Det kandes iaf som att resan gick ganska fort till Peking och val dar fick vi ga igenom massa sakerhetskontroller som utfordeas av barska man och kvinnor i uniform. Vi kakade pa ngt stalle som serverade nudelsoppa och jag blev forsakrad om att min skulle va helt med gronsaker..dock inneholl den en fin bit crabfish och nan form av blackfisk vid servering, vad gor man om man inte har atit nastan pa planet, plockar bort-blundar-ater.



Sen bar det av mot Bankok, planet som jag var bombis pa skulle ta 3 timmar tog snarare 5-6 och jag ar helt bombsaker pa att de hade anstallt en "button guy" som med jamna mellanrum tryckte pa "fasten seatbelt"-skylten for var annan minut lat det "ploong" och lampan tandes... detta foljt av ett meddelande fran personalen, men inte var det nagon turbulens inte, men det var trangt, fast de hade vego-mat... Vet inte om nagot tar ut det andra men men.

Efter manga om och men landar vi i Bangkok och det var luftigare och skonare an jag trott. Vi fyller i massa papper och blir fotade och blir tillslut utslappta. Val ute traffar vi en tjej som ar fran Hawaii men har bott i Japan i tre ar och nu ar i Thailand for att luffa runt. Vi delar taxi med henne trotts att hon ska till andra sidan stan, vi spanar in Bangkok by night som ar en ganska haftig syn o sa kommer vi strax till vart Hostel som ligger nara en langlang gata som heter Sukumvit ngt... Vart hostel heter iaf "Suk 11" och ar supermysigt. Har moter vi upp med Johan och Sussie och vi gar tillsammans o kakar mat. Sen tillbaka-duscha-blackout i sangen.





Vi vaknar i ganska bra tid, runt 8-9, kakar lite frukost som bestar av frukt och rostat brod med nagra sota tillbehor. Efter det beger vi oss med "Skytrain" (ngt tunnelbaneliknande) till ett stalle som heter "Mo Chit" dar de har en "weekend market"... Det var galet.. Hur stort som helst och de salde i stort satt ALLT. Jag handlade ett par solglasogon o ett hanglas och en note-book som ser ut som ett Thailandskt pass, superfin. De andra shoppade pa men jag kan inte bara runt pa massa saker an kanner jag. Det var asballt iaf. Asballt och varmt ;-) . Efter det drog vi till ett stalle som heter Siam som hade varldens fladigaste varuhus, vi snackar NK ga och lagg dig. Dar firades jul till max med granar o annat krams och sa ar det tydligen harens ar sa det fanns massa stora hargubbar overallt..och dekor..





Efter dagens strapatser har vi nu kommit tillbaka till vart hostel efter en snabb titt in pa 7-11 for att kopa Thailandskt mobilkort och shampo. jag sitter vid en av Suk11's datorer och har precis snackat lite med en kille som heter Jac och kommer fran Malaysia dit jag ska sen, han var astrevlig och skrev upp massa balla prylar att se i Kuala Lumpur och runtom nar jag kommer dit, fick aven hans nummer och facebook, ibland har jag nytta av att vara en sa-kallad "trevlig javel" :-)

Snart ska vi motas upp i receptionen alla och dra till tagstationen for att kolla upp nattag som vi ska ta imorn, minns inte riktigt nu vart vi ska men det far jag uppdatera om sen!

Massa karlek fran mig till er

JiMZ


Kommentarer
Postat av: vickan

låter sjukt nice! ska följa dig som en liten svans! puss på dej!

2010-12-19 @ 14:16:07
Postat av: mamma

Gullunge, är glad o orolig för dig på en o samma gång.

Är himla stolt oxå, så där stolt som bara en morsa kan vara. Kramar

2010-12-19 @ 15:44:40
Postat av: Syrran

Hej gubben!!! Skönt att allt går bra. Så du har redan blivit "halvvegetarian", hur ska det här sluta... ;) Puss & kram love you.

2010-12-19 @ 15:53:21
Postat av: Alejandro

Hejsan vänner!!



Roligt att ni kom fram. Var lite orolig att ni hade fastnat någonstanns i Europa. Underabrt att ni har det bra. Ska följa bloggen så ofta jag kan.



Massa kärlek till er alla! Puss



A & X

2010-12-19 @ 21:22:03
URL: http://aox.blogg.se/
Postat av: Christine

åååååååh! ta med en sån där kanin/hare hem till mig. SÅ söta! ^ ^ just, som jag sa till Alle precis: du missar nu världens snöigaste väder här hemma, lucky you.

2010-12-19 @ 21:26:46
Postat av: Lina

Hej lilla ninjan!

Bangkok låter fett! Tur att vi ska hänga där senare! Ta det försiktigt och jag saknar dig.

Puss

2010-12-20 @ 00:43:41
URL: http://linaikina.blogg.se/
Postat av: mamma

Gullunge, när kan man snacka med detdär sky eller vad det nu är?Kan Du inte skicka en bild på dig

själv?Tusen tankar Morsan.

2010-12-20 @ 16:33:04
Postat av: mamma

Min kommentar försvann,,, Varför? kram

2010-12-20 @ 17:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0